הפוך לעמוד הבית
  • חיפוש מאמרים באתר
  • חיפוש ב Google
  • חיפוש ב Yahoo
איסוף מידע שיווקי PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
נכתב ע"י משה הרשקו ייעוץ עסקי   
שבת, 12 אוגוסט 2017 15:44

בכל תהליך של כתיבת תוכנית עסקית ותוכנית שיוקית לעסק,  המידע הוא הכלי החזק והחשוב ביותר .

 

הקלישאה קובעת שמידע הוא כוח - בעולם העסקים בכללובעום השיווקי בפרט מידע איכותי וניטור נכון של הפעילות העסקית מיתרגם מהר מאוד לכסף.

 

מדובר בעובדה מוגמרת המקיפה את כל התחומים העסקיים, המסורתיים והטריוויאליים כאחד. מינימרקט שכונתי קטן יוכל לשפר פלאים את המכירות שלו אם ישכיל להבין מהם הצרכים המידיים של קהל לקוחותיו.

 

לדוגמא, להבין למה הלקוחות נוהגים להיכנס דווקא אליו, כאשר הם יכולים להיכנס לרכב ולנסוע לסניף רשת הענק הקרוב ביותר. אין חובה שבעל העסק ישקיע דווקא במחקר שוק מדוקדק ומנותח היטב שההוצאה עליו עשויה להיות מעבר ליכולותיו. מספיק שיעמיד בלוק כתיבה ליד הקופה המבקש מהלקוחות לכתוב מה חסר להם בביקורם הנוכחי בחנות ומה ישמחו שיהיה שם בביקורם הבא. פשוט, אך שווה משקלו בזהב.

 

שנים של תהליכי ייעוץ עסקי שהובלתי מול עסקים ויזמים סייעו לי לרכז עבורכם מספר שיטות רבות לאיסוף מידע שיווקי בפרט ומידע עסקי בכלל, אציין פה מספר :

  1.  חיפוש בגוגל כמובן ובאתרי תוכן רלוונטים כגון, אתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה www.cbs.gov.ilבו מפורסם מידע סטטיסטי רב שנאסף 
  2. שימוש בכלי הנקרא Market Analyzer של חברת D&B והוא מכיל מאגר מידע שיווקי על יותר מ- 100,000 חברות ועסקים בארץ ובעולם. הכלי מאפשר איתור עסקים על מפה עם תצוגה גרפית, מאפשר הכנת רשימות עם מידע על הכנסות, מספר עובדים ועוד. הכלי מתעדכן בזמן אמת ומכיל עוד עשרות פיצ`רים ואפשרויות
  3. ביצוע סקרים ושאלונים בקרב הלקוחות שלכם ובקרב קהל היעד הרלוונטי שלכם. ניתן לעשות את הסקרים בכמה דרכים: באמצעות הפייסבוק, טלפון, מייל, חלוקה פיזית ועוד
  4. סקר מתחרים - איסוף מידע על ההמתחרים שלכם חשוב מאד, וניתן לעשותו באמצעות שיטת "לקוח סמוי". אתם פונים למתחרים בטלפון, במייל, או מבקרים בעסק שלהם כלקוח ולומדים עליהם ואוספים מידע שיווקי רב ערך שיעזור לעסק שלכם
  5. קבוצת מיקוד – (focus group) נועדה לגשש ולאסוף מידע לגביי השוק שבו אנו פועלים/רוצים לפעול, לגבי התנהגות הצרכנים והעדפות שלהם וכו'.  את הקבוצה (8-10 משתתפים לא יותר) אמור להנחות מומחה שידע לשאול את השאלות הנכונות ולכוון לדיון אפקטיבי. 

לסיכום יש כלים רבים לאסוף מידע וציינתי אמנם חלק מהם. מה שחשוב לי להעביר לכם זה שללא מידע איכותי קשה מאד לקבל החלטות, לבנות תוכניות עסקיות, לבדוק כדאיות עסקית, לבנות תוכנית שיווק אפקטית לעסק ובכלל לנהל את העסק. 

אתם חייבים כל הזמן להבין ולהכיר את השוק שבו אתם פועלים ולכן מידע כזה קריטי עבורכם.

 

שיהיה בהצלחה  

 
מאמרים נוספים :

» הלוואה בערבות המדינה

איזה עסק לא חווה מעולם קשיים כלכליים או משברים זמניים? השוק נוטה להיות הפכפך גם בתקופות היציבות יותר, מה שאומר שקשיים יכולים לצוץ גם בזמנים יחסית רגועים. הרבה פעמים עסק נזקק לתקציבים נוספים גם כאשר אינו נמצא במצב של קושי, למשל כאשר יש צורך בהתרחבות או העסקת כוח אדם נוסף....

» האם יש עוד כוח צרכני למבצעים

סוגיה צרכנית אבל בהיבט סיטונאי! והשאלה העומדת על הפרק באה כתוצאה מהתחזית העגומה אותם חוזים הרשתות הגדולות בתחום המזון, כבר ראינו שבחודש אפריל 2014 ירדה הצריכה ב-כמעט 5% מה שאומר שמורגשת האטה וירידה בתחום רכישות המזון לאזרחי ישראל.   לא, לא נראה לי כי ויתרנו על הלחם, הירקות...

» איך פותחים עסק,

להיות יזם זה משהו בנשמה! להיות יזם ולפעול למען היזמות זה כבר משהו אחר.   הרבה מאד מאתנו מחפשים את  נושא היזמות, הרבה מאד מאתנו היו רוצים לראות את עצמם כיזמים  ויותר מזה כבעלי עסקים המחזיקים משרד עסק עובדים ונהנה מהיות היזמות שלו את העסק שהחליט לפתוח כדבר מוצלח. האמת זה חלום...

» איך פותחים עסק, המלצות לפתיחת עסק

האם ניתן להשקיע בעסקים או לפתוח עסקים ומיזמים ללא שקל בכיס?תתפלאו! יש אנשים לדעתי חסרי ניסיון טוטאלי בתחום העסקים שמאמינים באמונה שלמה כי ברגע שיבואו לפתוח עסק הם יקבלו מימון מלא מהבנק, ממטי, מקרנות בערבות המדינה, או מכול גורם פיננסי אחר.האמונה העיוורת הזאת מביאה אנשים  לחפש...

» איך עושים יחסי ציבור

פרסום שיווק ויח"צ האם ענף יחסי הציבור עדיין חי ונושם? כולנו מכירים את איש יחסי הציבור רני רהב מאחר והוא מופיע אצלנו כול שבוע על המסך כאחד משופטי תוכנת  הראליטי, אני בטוח כי הרבה מאד מהצופים, מכירים את האיש בפנים, או נפגשו עם פניו בתכנית הראליטי אבל למעשה לא יודעים בכלל מה...
Copyright © 2017. מאמרים מבית הגאון. Designed by Shape5.com